Strona 1 z 1

Problem ładowaniem - gsxr 750 k3

: 5 wrz 2010, o 20:12
autor: szczeki750k3
Witam
mam problem z ładowaniem w moim moto, akumulator się rozładowuje. Na wolnych obrotach napięcie na aku wynosi ponad 14 V na wyższych obrotach spada do jakichś 12,5 V. W service manualu jest napisane, że pomiaru dokonuje się przy 5000 obr/min i napięcie powinno być od 13,5 V do 15 V. Czyli coś jest nie tak, może to być wina regulatora napięcia? (aku jest nowe)

Re: Problem ładowaniem - gsxr 750 k3

: 7 wrz 2010, o 07:51
autor: Bxx
Witam. Tak może byc to wina regulatora napięcia, bądz alternatora który może dawac za małe napięcie. Jeszcze sprawdz sobie kable wtyczki czy się wszystko dobrze styka. Masz serwisówkę to sobie tam wszystko zobaczysz jak sprawdzic dobrze jest sprawdzic sobie jeszcze czy nie masz zwarcia na kablach nie powinno byc więcej niż 3mA bo morze się okazac że problem stwarzają jakieś dodatki akcesoryjne typu alarm itp.

Re: Problem ładowaniem - gsxr 750 k3

: 12 wrz 2010, o 02:15
autor: patrykt7
Nie chce mi się pisać aż tyle więc pozwolę sobie zacytować:

Problem z ładowaniem krok po kroku.

Zakładam oczywiście, że wszystkie połączenia klem do akumulatora, masy silnika oraz masa regulatora są wolne od śniedzi i zabrudzeń utrudniających połączenie.

1. Zmierzyć napięcie ładowania na klemach akumulatora.
Książkowe napięcie ładowania to 14.4 V DC (napięcie stałe)
Biorąc pod uwagę błąd miernika można przyjąć od 14-14.8V przy 3000 tyś obrotów na
na min.Pomiarów dokonujemy bez obciążenia czyli wyłączone światła itp.

2. Jeśli napięcie jest prawidłowe należy zmienić akumulator.

3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.
Z reguły są to trzy żółte przewody.

Pomiar rezystancji:

Ustawiamy miernik na omomierz i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.
W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar na zimno i na ciepło z racji problemów z ładowaniem na gorącym silniku.

Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:

Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie
(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.
Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min.

4.Prawidłowe napięcie wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia.

5. Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami jesteśmy zmuszeni wymienić stator.

Jeśli wykonałeś całą procedurę i nadal masz problem załóż temat to pomożemy.Pamiętaj, Ze w żadnym wypadku nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika.

Jeśli jakieś sugestie to wniosę poprawki. "

Oczywiście tam jest błąd i pomiaru dokonuje się na włączonych światłach.

Patryk T.