Gsxr 1000 K8 ingerencja w układ wydechowy , problem z temperaturą

Wszystko na temat GSX-R 1000.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Tomek36987
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 11 kwie 2021, o 22:14
Motocykl: Suzuki GSX-R 1000 k8
Imię: Tomasz
Skąd: Kalisz

Gsxr 1000 K8 ingerencja w układ wydechowy , problem z temperaturą

Nieprzeczytany post autor: Tomek36987 » 11 kwie 2021, o 22:38

Witam wszystkich , zostałem posiadaczem Suzuki GSX-R 1000 k8 , motocykl jeździ pracuje ale mam kilka pytań do znawców odnośnie motocykla , poprzedni właściciel postanowił zaingerować w wydech i dokonał następujący modyfikacji : wycięcie katalizatora wstawienie decata oraz wymontowanie linek exupa i zostawienie go w ciągłej pozycji otwartej , zamontowane są dwie oryginalne yoshimury , motocykl po odpaleniu na zimnym silniku troszkę faluje ale jak tylko złapie temperaturę chodzi prawie równo , nie jeździłem wcześniej na żadnym 1000 także nie mam porównania czy stracił na dolnym i średnim zakresie poprzez te zabiegi ... Po odpaleniu na postoju sam dojdzie do temperatury powyżej 100 stopni i załączy wentylator ale moje wcześniejsze 600 grzały się o wiele szybciej, gdy jeżdżę temperatura oscyluje w przedziale 60-70 stopni max , jak zacznę mu wygarniac na ekrspresowkach potrafi dojść do 85 , nadmienie że temperatura dziś na dworze była około 18 stopni.

Nie jestem zwolennikiem żadnych tuningow i teraz moje pytania
Czy po takich zabiegach powinienem wystroić motocykl ? Co da się w tedy z niego uzyskac i czy to ma w ogóle sens ? Czy lepiej byłoby zamontować linki exupa i fabryczny katalizator i wrócić do fabryki ?

Drugie pytanie odnośnie wyżej opisanych temperatur , moje wcześniejsze 600 grzały się błyskawicznie i jeździły w wyższym przedziale temperatur , tutaj jest wszystko ok i ten typ tak ma czy poprzez rozprężenie układu wydechowego przez wyrzucenie kata i exupa silnik wolniej nabiera temperatury ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam Tomasz

Wariat650
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2021, o 14:45
Motocykl: Suzuki GSX-R 750 K7
Imię: Marek
Skąd: Świekatowo

Re: Gsxr 1000 K8 ingerencja w układ wydechowy , problem z temperaturą

Nieprzeczytany post autor: Wariat650 » 20 kwie 2021, o 06:39

Mam 750 i miałem exupa co chwile mi się pierdzieliła ta klapa. Wywaliłem ją i stary wydech leży w garażu a zamontowałem cały M4. Temperaturę pracy silnika mam taką jak piszesz, po wymianie wydechu też są takie same.
Myślę, że wymiana wydechu na to nie wpłynęła. Nie jestem znawca a bazuje na swoich obserwacjach.
W sv przy normalnej jeździe miałem 80-85 stopni latem.
Obrazek

Awatar użytkownika
raster
Posty: 80
Rejestracja: 10 mar 2015, o 20:38
Motocykl: K8 1000 / F3 stunt
Wymarzony motocykl: bezawaryjny
Imię: Artur
Skąd: DWR

Re: Gsxr 1000 K8 ingerencja w układ wydechowy , problem z temperaturą

Nieprzeczytany post autor: raster » 16 cze 2021, o 16:55

Nic nie kombinuj. Mam k8 1000 z podobnymi modyfikacjami. Brak exupa, wydech gp jardine, filtr kn, dodatkowo odłączone TRE, sondy na wydechu. Podejrzewam, że masz juz po modyfikacjach z dostrojona mapa paliwową pod taki zestaw. Jeżeli wiatrak załącza się przy 99 i zbija do 95C to sterownik był u Carrego (moto tune) i masz podlaną rekompensatę paliwową w dolnym zakresie obrotów z innymi modami - wszystko jest w porządku. Temperatura jak najbardziej - wahania 78-86 w zalezności od stylu i temp otoczenia. Mi zrobili to samo w JMG Sokołowice i latam 5 sezon bezproblemowo.

ODPOWIEDZ