szarpanie i dławienie przy ruszaniu
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 21:21
- Motocykl: suzuki gsx-r 600
- Imię: Łukasz
- Skąd: Koło
szarpanie i dławienie przy ruszaniu
Witam, od niedawna jestem posiadaczem SRAD'a 600 z 1998 wersja 91KW i po zimie mam z nim mały problem a mianowicie przy ruszaniu motor zaczyna szarpać dusić się i jest tak dopóki nie odkręcę manetki i silnik nie wkręci się z oporem do ok 3tys. obr. natomiast gdy silnik pracuje na luzie bardzo ładnie się wkręca na obroty nie strzela nie dusi się ogólnie silnik pracuje normalnie.
Dodam że mam wyczyszczone gaźniki wymienione świece dawki ustawione według manualna i zrobiłem synchronizację, gdyż myślałem że to może byś tego wina.
Czy macie jakieś pomysły co może byś przyczyną takiego zachowania? Za każdy pomysł i każdą pomoc z góry wielkie dzięki.
Dodam że mam wyczyszczone gaźniki wymienione świece dawki ustawione według manualna i zrobiłem synchronizację, gdyż myślałem że to może byś tego wina.
Czy macie jakieś pomysły co może byś przyczyną takiego zachowania? Za każdy pomysł i każdą pomoc z góry wielkie dzięki.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 2 wrz 2015, o 10:20
- Motocykl: Suzuki Gsxr 600 SRAD
- Wymarzony motocykl: K3
- Imię: Grzesiek
- Skąd: Żywiec
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
Mam to samo, dokładnie to samo Teraz właśnie na wiosnę będę próbował coś z tym zrobić.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 wrz 2015, o 10:22
- Motocykl: Suzuki GSX-R 600 SRAD
- Wymarzony motocykl: Suzuki Hayabusa
- Imię: Mariusz
- Skąd: Dolny śląsk
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
Tps do regulacji? A może uszkodzony
-
- Nowy
- Posty: 8
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 21:21
- Motocykl: suzuki gsx-r 600
- Imię: Łukasz
- Skąd: Koło
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
U mnie najprawdopodobniej padł sterownik bo pompa cały czas podaje paliwo a po jej odłączeniu wszystko śmiga jak należy.
A w jaki sposób sprawdzić TPS i jak go ewentualnie wyregulować.
A w jaki sposób sprawdzić TPS i jak go ewentualnie wyregulować.
- Pawlus
- Posty: 1124
- Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
- Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
- Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
- Imię: Mateusz
- Skąd: DOA
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
Bartek w gaźnikowych SRADach nie ma takich bajerów Trzeba miernikiem regulować mierząc oporność - jest topic na forum niedawno o tym pisałem.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 wrz 2015, o 10:22
- Motocykl: Suzuki GSX-R 600 SRAD
- Wymarzony motocykl: Suzuki Hayabusa
- Imię: Mariusz
- Skąd: Dolny śląsk
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
Mierzysz oporność na czujniku po wypięciu wtyczki. Ma trzy piny. Miernikiem ustawiasz na kilo ohmy i przykładasz do zewnętrznych pinów. Ma być między 3.5 A 6.5 kilo ohma. Potem przykładasz do dwóch pinów - środkowego i tego od strony przodu motoru i tam ustawiasz tak czujnik żeby wskazał 76 % pomiaru pierwszego. Dokręcasz i gra. Jeśli pomiar pierwszy nie mieści się w podanych widełkach bądź w ogóle miernik nie reaguje to czujnik tps do wymiany. I mnie tak było zalewały się gaźniki do momentu wymiany tps.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 wrz 2015, o 10:22
- Motocykl: Suzuki GSX-R 600 SRAD
- Wymarzony motocykl: Suzuki Hayabusa
- Imię: Mariusz
- Skąd: Dolny śląsk
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
Aha. Regulujesz czujnik na otwartej na Maxa przepustnicy. Czyli manetkę gazu na Maxa. Ktoś Ci musi pomóc.
- Pawlus
- Posty: 1124
- Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
- Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
- Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
- Imię: Mateusz
- Skąd: DOA
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
No nie do końca, chyba że ja źle zrozumiałem to co jest serwisówce. Czy ten pierwszy opór zmienia się w zależności od ustawienia czujnika? No bo jeśli tak, to wtedy należałoby za każdym razem gdy nie wyniesie tych 76% po korekcji mierzyć od nowa obie oporności. A jeśli jest stała i niezależna od ustawienia to masz rację.
bolinek - poczytaj od tego postu ten temat: viewtopic.php?p=104101#p104101
A co do pomocy niekoniecznie - można zastosować tempomat do blokowania manetki lub miernik z krokodylkami na kablach, o ile zmieszczą się do gniazda czujnika
bolinek - poczytaj od tego postu ten temat: viewtopic.php?p=104101#p104101
A co do pomocy niekoniecznie - można zastosować tempomat do blokowania manetki lub miernik z krokodylkami na kablach, o ile zmieszczą się do gniazda czujnika
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 wrz 2015, o 10:22
- Motocykl: Suzuki GSX-R 600 SRAD
- Wymarzony motocykl: Suzuki Hayabusa
- Imię: Mariusz
- Skąd: Dolny śląsk
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
Pierwszy opór jest stały i wg niego wyliczasz 76%. Wtedy drugi ustawiasz na tą wartość przy otwartej przepustnicy.
- Pawlus
- Posty: 1124
- Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
- Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
- Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
- Imię: Mateusz
- Skąd: DOA
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
No to skoro jest stały to zwracam honor
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 mar 2016, o 11:21
- Motocykl: honda wares
- Imię: Mateusz
- Skąd: Lublin
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
Może pomogłaby Ci tutaj regeneracja pompy wtryskowej skoro się dławi to możesz się zastanowić nad takim rozwiązaniem ja bym sprawdził na pewno Sam raz regenerowałem pompę i pomogło.
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 maja 2016, o 17:49
- Motocykl: GSXR 1000
- Wymarzony motocykl: H2R
- Imię: Wojtek
- Skąd: Radom
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
Witam, mam pytanie apropo TPSa mam z nim taki problem że po wyczyszczeniu i wyregulowaniu gazników wszystko cacy podciśnienia jednakowe wszystko ładnie wyregulowane, i po nałożeniu baku zaczynają się problemy motocykl nie chce odpalic gaźniki sie zalewają i ogolnie jedna wielka tragedia czy to może być problem właśnie tego czujnika ? bo już powoli zaczynam tracić pomysły co by ruszyc żeby działało ?
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 2 cze 2021, o 14:56
- Motocykl: GSX-R SRAD
- Imię: Mariusz
- Skąd: Suwałki
Re: szarpanie i dławienie przy ruszaniu
Pany i jak doszliscie co może być nie tak? Jeździłem 2 tygodnie było ok, ale dziś dosłownie ciężko ruszyć. Dopiero po odkręceniu manetki się da inaczej go dusi