Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
- Motocykl: GSX-R 600 Srad
- Wymarzony motocykl: Ducati 748
- Imię: Krzysiek
- Skąd: Monako
Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Witam,
Fajnie, że jest tu dział dla czterech kółek. Pokazuję więc czym cisnę na co dzień od półtora roku i mam zamiar cisnąć jeszcze kilka lat:
Rocznik okrągłe 2000, czyli silnik z najlepszego okresu dla V8 - bez nikasilu. Pojemność 4.0, bez doładowania, 290 koni. Przebieg aktualnie jakieś 143 000km. Przebieg w pełni oryginalny, auto kupiłem od pierwszej właścicielki (starsza pani, autentycznie!), żony byłego dyrektora programowego TVN. Samochód pochodzi z polskiego salonu, co jest BARDZO rzadkie wśród tych samochodów.
Lakier również w nietypowym kolorze - morska bryza metalik + czerwony pasek. Wnętrze także niespotykane - oliwkowa skóra + ciemnozielone akcenty.
Teraz auto wygląda trochę inaczej, gdyż doszły końcówki wydechu jak w XJR:
BTW. przy okazji przedstawiam statek rejsowy, który kilka miesięcy temu sprowadziliśmy z ojcem z Japonii:
GMC Safari, silnik 4.3, rocznik 1997, oryginalny przebieg 66 000 mil, w pełni fabryczny lakier. Konwersja firmy The American Road - odcięty dach, zamontowane podwyższenie (przez co auto ma wysokość 2.1m), zderzaki i progi, wycięte większe okna z tyłu, kompletnie przebudowane wnętrze z takimi smaczkami jak telewizor kineskopowy, magnetowid, odkurzacz, elektrycznie sterowane łóżko. Ale jest też gadające po japońsku radio z Hdd, kamera cofania i 18 głośników
Auto w lipcu odbyło swoją dziewiczą podróż - 6000km w dwa tygodnie, główny cel Lazurowe Wybrzeże i sprawowało się super, poza faktem, że wysiadła klima, z pompy wspomagania ciekło pół litra płynu/1000km, dyfer też zaczął cieknąć, w alpach zjarały się hamulce
Do przyszłego sezonu auto będzie naprawiane i doposażane, mamy zamiar znów ruszyć na południe, ale tym razem zabierając na przyczepie VTX 1300 i Gixxera
Kurde, miałem się nie rozpisywać, bo mało prawdopodobne, że się tu ktoś jara tak głupimi i awaryjnymi samochodami jak Jaguar czy GMC, no ale nie wyszło
Btw. jakby ktoś miał problem/szukał info o Mercedesach lub Jaguarach to chętnie pomogę, coś tam wiem
Pozdro
Fajnie, że jest tu dział dla czterech kółek. Pokazuję więc czym cisnę na co dzień od półtora roku i mam zamiar cisnąć jeszcze kilka lat:
Rocznik okrągłe 2000, czyli silnik z najlepszego okresu dla V8 - bez nikasilu. Pojemność 4.0, bez doładowania, 290 koni. Przebieg aktualnie jakieś 143 000km. Przebieg w pełni oryginalny, auto kupiłem od pierwszej właścicielki (starsza pani, autentycznie!), żony byłego dyrektora programowego TVN. Samochód pochodzi z polskiego salonu, co jest BARDZO rzadkie wśród tych samochodów.
Lakier również w nietypowym kolorze - morska bryza metalik + czerwony pasek. Wnętrze także niespotykane - oliwkowa skóra + ciemnozielone akcenty.
Teraz auto wygląda trochę inaczej, gdyż doszły końcówki wydechu jak w XJR:
BTW. przy okazji przedstawiam statek rejsowy, który kilka miesięcy temu sprowadziliśmy z ojcem z Japonii:
GMC Safari, silnik 4.3, rocznik 1997, oryginalny przebieg 66 000 mil, w pełni fabryczny lakier. Konwersja firmy The American Road - odcięty dach, zamontowane podwyższenie (przez co auto ma wysokość 2.1m), zderzaki i progi, wycięte większe okna z tyłu, kompletnie przebudowane wnętrze z takimi smaczkami jak telewizor kineskopowy, magnetowid, odkurzacz, elektrycznie sterowane łóżko. Ale jest też gadające po japońsku radio z Hdd, kamera cofania i 18 głośników
Auto w lipcu odbyło swoją dziewiczą podróż - 6000km w dwa tygodnie, główny cel Lazurowe Wybrzeże i sprawowało się super, poza faktem, że wysiadła klima, z pompy wspomagania ciekło pół litra płynu/1000km, dyfer też zaczął cieknąć, w alpach zjarały się hamulce
Do przyszłego sezonu auto będzie naprawiane i doposażane, mamy zamiar znów ruszyć na południe, ale tym razem zabierając na przyczepie VTX 1300 i Gixxera
Kurde, miałem się nie rozpisywać, bo mało prawdopodobne, że się tu ktoś jara tak głupimi i awaryjnymi samochodami jak Jaguar czy GMC, no ale nie wyszło
Btw. jakby ktoś miał problem/szukał info o Mercedesach lub Jaguarach to chętnie pomogę, coś tam wiem
Pozdro
- faza20
- Posty: 562
- Rejestracja: 12 wrz 2010, o 10:40
- Motocykl: MT-09
- Wymarzony motocykl: Multistrada Pikes Peak
- Imię: Rafał
- Skąd: Gdańsk
- ToMsOn
- Posty: 3147
- Rejestracja: 27 lis 2014, o 21:48
- Motocykl: ZX10R igła forumowa ;)
- Wymarzony motocykl: H2R
- Imię: Tomas
- Skąd: <DKL>
- Lokalizacja: Cała Polska
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Dobre wozidła Może pojedziemy na wyspę tt tym GMC miejsca widzę tam sporo Pozdro i dbajcie bo bo naprawdę fajnie się prezentują
# Blue Ninja ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=11672 #
# God Of War ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=13605 #
# God Of War ZX10R http://gixxer.pl/viewtopic.php?f=68&t=13605 #
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
- Motocykl: GSX-R 600 Srad
- Wymarzony motocykl: Ducati 748
- Imię: Krzysiek
- Skąd: Monako
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
To byłoby coś! 7 osób wchodzi, z bagażem raczej 4. A i przyczepę z moto pociągnie (hak zamontowany, pneumatyczne zawieszenie w trakcie)ToMsOn pisze:Może pojedziemy na wyspę tt tym GMC miejsca widzę tam sporo
-
- Posty: 478
- Rejestracja: 1 mar 2014, o 23:59
- Motocykl: yamaha sport-turystyk ABS
- Wymarzony motocykl: w planach na 2018 r
- Imię: Kamil
- Skąd: kuj-pom
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Ładny ten x308. Znam ten model bardzo dobrze
Nie masz problemów z korozją w tym modelu(szczególnie na błotnikach tył przy progu oraz podłużnice przód przy górnych wahaczach)?
Nie masz problemów z korozją w tym modelu(szczególnie na błotnikach tył przy progu oraz podłużnice przód przy górnych wahaczach)?
Nie dyskutuję z idiotami
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
- Motocykl: GSX-R 600 Srad
- Wymarzony motocykl: Ducati 748
- Imię: Krzysiek
- Skąd: Monako
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Już nie, oby na długoKamil85 pisze:Nie masz problemów z korozją w tym modelu(szczególnie na błotnikach tył przy progu oraz podłużnice przód przy górnych wahaczach)?
Ogólnie to auto ma tendencję do skrytego korodowania - jak już zaczyna wyłazić rdza na wierzch, to w zakamarkach musi być tragedia.
Auto kilka miesięcy temu było u blacharza. Ogarnięte przednie kielichy (1 łatany), podszybie, konserwacja komory silnika, tylne prawe drzwi pod listwą, oba tylne błotniki (1 rant wspawany nowy), konserwacja całego bagażnika od środka, dalej konserwacja całego podwozia + nadkoli, ze szczególnym uwzględnieniem tylnego wózka, konserwacja profili zamkniętych. Na cieplejsze dni zostawiłem sobie konserwację drzwi od środka, ogarnę to razem z wygłuszaniem
Jak już temat odświeżony, to pokażę nowe koła letnie:
Oryginalne Jaguar Asteroid 18" z XJR.
BTW. do GMC ze Stanów płynie pneumatyka na tył, komplet nowych lamp przód + tył i kilka innych pierdół
-
- Posty: 478
- Rejestracja: 1 mar 2014, o 23:59
- Motocykl: yamaha sport-turystyk ABS
- Wymarzony motocykl: w planach na 2018 r
- Imię: Kamil
- Skąd: kuj-pom
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Naprawiałem takiego z heblami brembo performance i mniejsza felga jak 18" nie wchodzi
Zawieszenie masz z acd?
Ten przebieg to i rozrząd do wymiany który nie jest dożywotni, lubi się zerwać ten łańcuszek pomiędzy wałkami rozrządu a wtedy wiadomo jakie koszta...
Do drzwi zastosuj terotex hv 400 jest to taki fajny wosk konserwujący który się lepi(jakiś okres czasu po nałożeniu) i nie spływa z drzwi pod wpływem temp(w lato jak postawisz go w upale na dworze nie będziesz musiał co chwila czyścić progów) i przede wszystkim nie śmierdzi jak fluidol że 3 miesiące to czuć
Pokaż środek tego jaga
Jakbyś miał jakiś problem z tym modelem to daj znać na pw to coś Ci podpowiem choć pewnie jak każdy właściciel x308 jesteś na forum jaguara
Powodzenia i bezawaryjności.
Zawieszenie masz z acd?
Ten przebieg to i rozrząd do wymiany który nie jest dożywotni, lubi się zerwać ten łańcuszek pomiędzy wałkami rozrządu a wtedy wiadomo jakie koszta...
Do drzwi zastosuj terotex hv 400 jest to taki fajny wosk konserwujący który się lepi(jakiś okres czasu po nałożeniu) i nie spływa z drzwi pod wpływem temp(w lato jak postawisz go w upale na dworze nie będziesz musiał co chwila czyścić progów) i przede wszystkim nie śmierdzi jak fluidol że 3 miesiące to czuć
Pokaż środek tego jaga
Jakbyś miał jakiś problem z tym modelem to daj znać na pw to coś Ci podpowiem choć pewnie jak każdy właściciel x308 jesteś na forum jaguara
Powodzenia i bezawaryjności.
Nie dyskutuję z idiotami
- wilq
- Nowy
- Posty: 44
- Rejestracja: 20 lut 2016, o 15:53
- Motocykl: GSXR 1000 K7
- Imię: Kamil
- Skąd: Częstochowa
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Piękne sprzęty A myślałem, że tylko Merce mają problem z korozją
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
- Motocykl: GSX-R 600 Srad
- Wymarzony motocykl: Ducati 748
- Imię: Krzysiek
- Skąd: Monako
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Te Brembo performance i ACD były w XJR niektórych z tego co wiem, ja mam Sovereigna, więc nie mam tegoKamil85 pisze:Naprawiałem takiego z heblami brembo performance i mniejsza felga jak 18" nie wchodzi
Zawieszenie masz z acd?
Rozrząd zaczął się sypać przy 127 000km, jest już założony ten na poprawionych napinaczach i ślizgachKamil85 pisze:Ten przebieg to i rozrząd do wymiany który nie jest dożywotni, lubi się zerwać ten łańcuszek pomiędzy wałkami rozrządu a wtedy wiadomo jakie koszta...
Nie mam żadnego fajnego zdjęcia, masz jedno w pierwszym poście. Generalnie wnętrze oliwkowo-zieloneKamil85 pisze:Pokaż środek tego jaga
Powiedz mi, jaki olej lać? I czy wymieniać olej w skrzyni? Bo to jest ZF 5HP24, który lubi paść po wymianie. Gdybym miał XJR, czyli ze skrzynią Mercedesa 722.6, to bym wymieniał od razu, jak zawsze w Mercach robiłemKamil85 pisze:Jakbyś miał jakiś problem z tym modelem to daj znać na pw to coś Ci podpowiem choć pewnie jak każdy właściciel x308 jesteś na forum jaguara
-
- Posty: 478
- Rejestracja: 1 mar 2014, o 23:59
- Motocykl: yamaha sport-turystyk ABS
- Wymarzony motocykl: w planach na 2018 r
- Imię: Kamil
- Skąd: kuj-pom
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Nie tylko xjr miały brembo performance i takie zawieszenie, miały też wersje bez kompresora ale to limitowane nie na nasz rynek
Olej do silnika zalecany 5w30 ale większość leje 5w40 i bardzo dobry jest motula.
Olej w skrzyni razem z filtrem wymienia się chyba co 70 tyś, nie wymienisz to masz potem problem z szarpaniem przy zmianie biegów...
Jest jeden nie autoryzowany serwis Jaguara w którym Ci wszystko fajnie podpowiedzą http://jagcar.pl/galeria-serwis-samochodow/.
Części oryginalne w dobrych cenach,ale pewnie znasz tą stronę?
http://sklep.v12.com.pl/c/pl/1_4/1/1/0/long/x308.html
Patrząc po zdjęciu tego wnętrza to audio masz Alpine tak?
Podsufitka nie odkleja się?
Olej do silnika zalecany 5w30 ale większość leje 5w40 i bardzo dobry jest motula.
Olej w skrzyni razem z filtrem wymienia się chyba co 70 tyś, nie wymienisz to masz potem problem z szarpaniem przy zmianie biegów...
Jest jeden nie autoryzowany serwis Jaguara w którym Ci wszystko fajnie podpowiedzą http://jagcar.pl/galeria-serwis-samochodow/.
Części oryginalne w dobrych cenach,ale pewnie znasz tą stronę?
http://sklep.v12.com.pl/c/pl/1_4/1/1/0/long/x308.html
Patrząc po zdjęciu tego wnętrza to audio masz Alpine tak?
Podsufitka nie odkleja się?
Ostatnio zmieniony 15 mar 2016, o 23:41 przez Kamil85, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie dyskutuję z idiotami
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
- Motocykl: GSX-R 600 Srad
- Wymarzony motocykl: Ducati 748
- Imię: Krzysiek
- Skąd: Monako
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Haha, widzę, że ogarniasz temat
Ja kupiłem na 5w30, potem polatałem na 5w40, teraz mam 10w40 i nie wiem czy zostawiać taki, czy wlać inny, bo wymiana się zbliża. Filtr miałem Knechta, potem Manna i chyba na Knechcie lampka ciśnienia trochę szybciej gasła
Rozrząd robili mi goście z Piastowa, a potem naprawiałem już grubsze rzeczy w Szamotułach, obie miejscówy pewnie kojarzysz.
Co do skrzyni, to właśnie 70k km temu wg ASO Jaguara w Warszawie olej był zmieniany, także teraz czas na wymianę, tylko trochę się boję
Podsufitkę oczywiście już dawno zrobiłem nową, wraz z wyciąganiem tylnej szyby
Sklep V12 wiadomo
Audio zgadza się, jest Alpine. Zregenerowałem tylko subwoofer w półce, bo charczał.
Nowe zawieszenie, już nie piankowe tylko gumowe. Nie chciałem zmieniać na jakiś inny nowy, bo ten oryginalny to typowy niskotonowy 6x9, w dodatku dwucewkowy. W handlu takie są niedostępne
Ja kupiłem na 5w30, potem polatałem na 5w40, teraz mam 10w40 i nie wiem czy zostawiać taki, czy wlać inny, bo wymiana się zbliża. Filtr miałem Knechta, potem Manna i chyba na Knechcie lampka ciśnienia trochę szybciej gasła
Rozrząd robili mi goście z Piastowa, a potem naprawiałem już grubsze rzeczy w Szamotułach, obie miejscówy pewnie kojarzysz.
Co do skrzyni, to właśnie 70k km temu wg ASO Jaguara w Warszawie olej był zmieniany, także teraz czas na wymianę, tylko trochę się boję
Podsufitkę oczywiście już dawno zrobiłem nową, wraz z wyciąganiem tylnej szyby
Sklep V12 wiadomo
Audio zgadza się, jest Alpine. Zregenerowałem tylko subwoofer w półce, bo charczał.
Nowe zawieszenie, już nie piankowe tylko gumowe. Nie chciałem zmieniać na jakiś inny nowy, bo ten oryginalny to typowy niskotonowy 6x9, w dodatku dwucewkowy. W handlu takie są niedostępne
-
- Posty: 478
- Rejestracja: 1 mar 2014, o 23:59
- Motocykl: yamaha sport-turystyk ABS
- Wymarzony motocykl: w planach na 2018 r
- Imię: Kamil
- Skąd: kuj-pom
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Na allegro był oryginał używany za 200 zł i gra świetnie, pewnie się domyślasz kto go sprzątnął?
Ze względu na to że Jaguar jest na fordzie i małe kanały olejowe ja bym jednak lał pełen syntetyk...
Mocowanie stopu do szyby jeszcze nie odpada czy już to kleiłeś?
O tym modelu mógłbym książkę napisać co byłem zmuszony przy tym naprawić(naprawiałem komuś bo ja mam uraz do tego modelu żeby nie było). Będzie cieplej to się kiedyś zgadamy i pokażę Ci wszystkie bolączki tego modelu o których pewnie nie masz pojęcia
Ze względu na to że Jaguar jest na fordzie i małe kanały olejowe ja bym jednak lał pełen syntetyk...
Mocowanie stopu do szyby jeszcze nie odpada czy już to kleiłeś?
O tym modelu mógłbym książkę napisać co byłem zmuszony przy tym naprawić(naprawiałem komuś bo ja mam uraz do tego modelu żeby nie było). Będzie cieplej to się kiedyś zgadamy i pokażę Ci wszystkie bolączki tego modelu o których pewnie nie masz pojęcia
Nie dyskutuję z idiotami
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
- Motocykl: GSX-R 600 Srad
- Wymarzony motocykl: Ducati 748
- Imię: Krzysiek
- Skąd: Monako
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Mam zamiar zmienić na pełen syntetyk 5W40 teraz, chyba będzie idealny kompromis
Mocowanie stopu jeszcze się trzyma jakoś
Chętnie bym na żywo obgadał temat Jaguarów, także jakbyś był w okolicach Bydgoszczy, to daj znać. Chyba, że jedziesz na rozpoczęcie sezonu motocyklowego? Chyba 30.04 ma być
Mocowanie stopu jeszcze się trzyma jakoś
Chętnie bym na żywo obgadał temat Jaguarów, także jakbyś był w okolicach Bydgoszczy, to daj znać. Chyba, że jedziesz na rozpoczęcie sezonu motocyklowego? Chyba 30.04 ma być
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 maja 2016, o 21:56
- Motocykl: GSXR K4
- Wymarzony motocykl: s1000rr
- Imię: Marcin
- Skąd: Śląsk
- fruttipl
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 mar 2017, o 14:10
- Motocykl: GSXR 1000 K5
- Wymarzony motocykl: GSXR
- Imię: Szymon
- Skąd: Wadowice
Re: Jaguar XJ Sovereign 4.0 2000 i GMC Safari
Ładny Jaguar ładny:)