Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 cze 2015, o 16:42
- Motocykl: GSX-R 750 k$
- Imię: Karol
- Skąd: Kraków
Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
Hej,
Mam problem ze swoją 750 K4. W momencie ruszania do 4 tys obrotów wszystko jest ok, natomiast powyżej zaczyna szarpać dość mocno. Konieczne jest odpuszczenie gazu, i ruszenie "powoli" do tych 4 tys obrotów powiedzmy. Później jest już wszytsko ok, w całym zakresie obrotów. Miał ktoś taką przypadłość? Rozebrałem sprzęgło, myślałem że mogą to być tarcze, przekładki lub sprężyny, ale pomierzyłem i wszystko jest ok... Natomiast zauważyłem, że: 1) kosz sprzęgłowy ma delikatny luz - ok 1mm oraz 2) kosz sprzęgłowy w miejscu styku z pokrywą dociskającą tarcze sprzęgła do kosza są lekko wyżłobione z jednej strony. I teraz pytanie - czy kosz powinien mieć delikatny luz czy nie? I czy te wyżłobienia są normalnym efektem użytkowania motocykla czy nie powinno ich być? Wrzucam zdj i filmik, aby było wiadomo o co chodzi.
http://imageshack.com/a/img921/1907/HZs21z.jpg
https://megawrzuta.pl/download/e371683e ... ac269.html
Pozdrawiam
Mam problem ze swoją 750 K4. W momencie ruszania do 4 tys obrotów wszystko jest ok, natomiast powyżej zaczyna szarpać dość mocno. Konieczne jest odpuszczenie gazu, i ruszenie "powoli" do tych 4 tys obrotów powiedzmy. Później jest już wszytsko ok, w całym zakresie obrotów. Miał ktoś taką przypadłość? Rozebrałem sprzęgło, myślałem że mogą to być tarcze, przekładki lub sprężyny, ale pomierzyłem i wszystko jest ok... Natomiast zauważyłem, że: 1) kosz sprzęgłowy ma delikatny luz - ok 1mm oraz 2) kosz sprzęgłowy w miejscu styku z pokrywą dociskającą tarcze sprzęgła do kosza są lekko wyżłobione z jednej strony. I teraz pytanie - czy kosz powinien mieć delikatny luz czy nie? I czy te wyżłobienia są normalnym efektem użytkowania motocykla czy nie powinno ich być? Wrzucam zdj i filmik, aby było wiadomo o co chodzi.
http://imageshack.com/a/img921/1907/HZs21z.jpg
https://megawrzuta.pl/download/e371683e ... ac269.html
Pozdrawiam
- QH1
- Posty: 606
- Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
- Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
- Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
- Imię: Marcin
- Skąd: Wrocław
Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
Sprzęgła w GSXR szcześliwie nigdy robić nie musiałem to nie wiem co z tymi rowkami, ale gsxry miały taka przypadłość ze szarpały. Np mój litr K6 tak szarpał, ze potrafił zgasnąć a przed tym skakał jak królik jakiś ( kiedyś mi zgasł na wyścigu). Objawy były dokładnie takie. I w tych moto albo nie pomagało nic albo pomagała wymiana kosza ale nie zawsze, a czasem tylko zamienienie kolejności tarcz i przekładek. Ogólnie gowniany temat.
Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
A moze cos z dawka paliwa nie tak
Pamietam ze jak bawiłem soe bazzaazem to miałem tak na 10tys obrotów
Pamietam ze jak bawiłem soe bazzaazem to miałem tak na 10tys obrotów
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
- Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
- Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
- Imię: Michał
- Skąd: Jarosław
Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
Miałem to samo w K1 niestety to sprzęgło, kosz sprzęgłowy, co do k6 tam było fabrycznie zjebane sprzegło i system antyhopingowy poczytaj. Co do Twojego problemu ją u siebie tego nie ruszałem, i przyzwyczaiłem się. Bardzo tłucze na postoju na neutralnym? A pewnie jak wcisniesz sprzęgło nastaje cisza
Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
Hehe w k6 nie ma jako takiego antyhoopingu. Natomiast faktycznie sprzęgło nie było dopracowane. Osobiście nie ścigam sie na ciwiartke ani nic podobnego wiec nie mam problemu z szybkim startem.
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
- Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
- Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
- Imię: Michał
- Skąd: Jarosław
Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
qubis dzieki za sprostowanie nie było antyhopingu ale system sprzęgłowy który "która ujawnia się przy szybkich startach z zatrzymania. Aby dynamicznie ruszyć motocyklem z miejsca, należy wbić bieg, zwiększyć obroty, popuścić klamkę sprzęgła, aż wyczuwalne będzie jego chwytanie, po czym puścić klamkę całkowicie i wtedy dodać gazu do oporu. Motocykl z impetem ruszy do przodu, przez sekundę ślizgając sprzęgłem. W Gixxerach często bywało tak, że manewr ten był niemożliwy, a sprzęgło mówiąc kolokwialnie nie pozwalało się ślizgnąć i chwytało nagle i brutalnie, co często kończyło się zgaśnięciem silnika. Rozwiązań jest kilka. Najlepszym jest kupno specjalnej przekładki, tzw. zestawu anty-szarpania i puszczenie problemu w niepamięć. Można także kombinować z innymi sprężynami i przekładkami sprzęgła z innych motocykli (pasują np. z Kawasaki ZX10R). Generalnie rozwiązania te są skuteczne, ale zazwyczaj sprawiają, że klamka sprzęgła chodzi o wiele ciężej." No ale tematy dotyczy k4:) wiec tak jak pisałem miałem to u siebie przyzwyczaiłem sie i był git:)qubis pisze:Hehe w k6 nie ma jako takiego antyhoopingu. Natomiast faktycznie sprzęgło nie było dopracowane. Osobiście nie ścigam sie na ciwiartke ani nic podobnego wiec nie mam problemu z szybkim startem.
Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
To cytat z portalu motocyklowego powinien byc w cudzysłowie:))
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
- Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
- Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
- Imię: Michał
- Skąd: Jarosław
- 515Bartek
- Posty: 1082
- Rejestracja: 23 kwie 2015, o 00:29
- Motocykl: k6 750
- Imię: Bartek
- Skąd: Radom
Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
A tps sprawdzales ?
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 cze 2015, o 16:42
- Motocykl: GSX-R 750 k$
- Imię: Karol
- Skąd: Kraków
Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
Na biegu jałowym chodził idealnie - cicho i równo. Zarówno na wciśniętym sprzęgle jak i bez. Martwi mnie ten luz na koszu sprzęgłowym, mógł się roznitować?
-
- Posty: 529
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 13:18
- Motocykl: Suzuki Gsx-r 1000 K4
- Wymarzony motocykl: Kawasaki H2R
- Imię: Michał
- Skąd: Jarosław
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 cze 2015, o 16:42
- Motocykl: GSX-R 750 k$
- Imię: Karol
- Skąd: Kraków
Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
Koledzy orientuje sie ktoś czy w k4-k5 600-750 jest ten sam kosz sprzęgłowy?
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 cze 2015, o 16:42
- Motocykl: GSX-R 750 k$
- Imię: Karol
- Skąd: Kraków
Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
A więc namacalnie doświadczyłem że w k4-k5 600-750 kosz sprzęgłowy nie jest taki sam (różni się wielkością - 600 większy niż w 750).
Wymieniłem tarcze, sprężyny, łożysko pod koszem i pomogło na kilkaset kilometrów, po czym szarpanie wróciło. Na nowy sezon leci tam nowy kosz sprzęgłowy, zobaczymy czy pomoże.
Wymieniłem tarcze, sprężyny, łożysko pod koszem i pomogło na kilkaset kilometrów, po czym szarpanie wróciło. Na nowy sezon leci tam nowy kosz sprzęgłowy, zobaczymy czy pomoże.
- MaciejX
- Posty: 1846
- Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
- Motocykl: GSX-R 1000 K5
- Wymarzony motocykl: RC213V
- Imię: Maciej
- Skąd: Mrągowo
Re: Szarpanie przy ruszaniu GSX-R 750 K4
dokladnie kosz sprzeglowy jest inny bo ma inną ilość zębów, a sprawdzałeś czy caly kosz sie nie odkręcił?