pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Ogólne i długie rozmowy o wszystkim i niczym.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 6 wrz 2016, o 13:31

Panowie jako że sprzedaje swoje obecne autko to szukam następcy powoli, zawsze jeździłem japończykami i taki też był plan zmiany na accorda 7gen 2,4 ale nie powiem podoba mi się beemka bo mają mocne silniki i tylny napęd ale że ja nigdy za bardzo nie wnikałem w niemieckie auta to zwyczajnie mało wiem na temat tych aut, rozważam zakup trójeczki E90 2005/6r z silnikiem 2,5 218KM lub 3.0 tutaj wiem że sa dwa 233 i 258KM, i teraz pytanie panowie na co zwracać uwagę co tam się psuje najczęściej, jak ze skrzyniami automatycznymi w tych autach? jedni mowią ze bezawaryjna skrzynia drudzy że wytrzymuje 150tys km i zaczynają się problemy. jak z rdzą w tych autach? Wiem że zawieszenie potrafi być drogie aluminiowe widziałem po ponad 300zl w cennikach IC za jeden wahacz , ale też sporo osób mowi że te większe silniki benzynowe 2,5 i 3,0 są bardzo dobre i dobrze znoszą gaz bo oczywiscie chciałbym to zagazować bo auto pewnie z minimum na kolejne 5 lat zostanie u mnie. i taki jestem trochę jak dziewica chcę ale się boję, bo na temat hond czy toyot wiem już dosyć sporo tak na temat bmw bardzo mało konkretnych wiadomości jedynie ogólnych, i nie chciałbym się wpakować w auto ktore będe musiał rocznie po pare tysi wywalać w serwis, jestem przyzwyczajony do tanich japonskich częsci oraz ich prostoty i bezawaryjności. ja robię max 10 tys km rocznie więc przez te 5 lat jazdy zrobiłbym jakieś 50tys km myślę więc może jest szansa że nie będzie mnie kosztować worka kasy utrzymanie takiego auta? jak ktoś coś wie prosiłbym o jakieś rady itp Pozdro

Awatar użytkownika
matix19
Posty: 1034
Rejestracja: 1 cze 2010, o 09:08
Motocykl: ZX10R 3gen
Wymarzony motocykl: RSV4
Imię: Mateusz
Skąd: Ostrołęka

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: matix19 » 6 wrz 2016, o 13:43

Ja miałem e90 ale w klekocie. Ruda jak nic nie było robione to nie wychodzi, jak ktoś coś malował to wiesz jak jest. Co do zawieszenia może drogie ale bardzo trwałe i super prowadzenie, ogólnie utrzymanie auta swoje kosztuje ale moim zdaniem warto, a i szukaj w dobrym stanie bo jak kupisz coś co się będzie sypało to zbankrutujesz.

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 6 wrz 2016, o 14:05

dzięki, generalnie staram sie zawsze kupować dla siebie czy z kimś kim jestem auta ktore na starcie musza być sprawne w 100% nie chce wlasnie takich dojechanych typu a dobra zrobi się a potem wychodza takie kwiatki że konca nie ma wydatkow i roboty. tylko weź znajdz kurde fajny egzemplarz cholera na ogloszeniach i fotach to wszystkie piękne a potem co do czego to złom na kołach :/ i jak zwyklo w tym zadupiu moim nic nie ma wszedzie trzeba jechac po 300-400km minimum

Awatar użytkownika
chudy21
Posty: 550
Rejestracja: 8 cze 2015, o 18:58
Motocykl: Dzikser 750 k4
Wymarzony motocykl: s1000rr
Imię: Albert
Skąd: ddz

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: chudy21 » 6 wrz 2016, o 14:55

jak masz zamiar to zagazowac to bierz 3.0
"Życie jest jak gówno na kole - raz jesteś na górze raz na dole"

brys
Posty: 144
Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
Motocykl: GSX-R 600 Srad
Wymarzony motocykl: Ducati 748
Imię: Krzysiek
Skąd: Monako

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: brys » 6 wrz 2016, o 14:56

W BMW niestety nie siedzę (ale jakbyś chciał kupić Mercedesa lub Jaguara to pisz), ale chorowałem jakiś czas temu na szóstkę i trochę poczytałem o silnikach N52 i N53, które są w trójkach E90. O ile wiem dość częste są problemy ze spalaniem dużych ilości oleju, co mnie skutecznie odstraszyło :)

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 6 wrz 2016, o 16:27

Tzn dla mnie to jak mówię bez znaczenia czy to będzie 2.5 czy 3.0 ważne żeby była zdrowa to najważniejsze bardziej mnie interesuje jak te automaty bo nie ukrywam że na starość już chyba mógłbym jeździć już automatem ale boję się awaryjnosci i późniejszych kosztów. A duże spalanie oleju to znaczy ile? Litr na tysiąc czy litr na 10tys bo dla niektórych obie te wartości mogą oznaczać dużo. Dzięki ale na mercedesa to chyba mnie nie stać realnie patrząc na eksploatację

brys
Posty: 144
Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
Motocykl: GSX-R 600 Srad
Wymarzony motocykl: Ducati 748
Imię: Krzysiek
Skąd: Monako

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: brys » 6 wrz 2016, o 18:27

Ale właśnie i 2.5 i 3.0 miały problemy z braniem oleju.
Jeśli chodzi o automat - ja sobie nie wyobrażam jeździć samochodem z manualem, z miesiąc temu musiałem jechać 20km VW LT MAX i mam dosyć manuali na kolejne 5 lat :lol:
Co do ilości oleju, to właśnie wartości oscylują wokół litra na tysiąc :P
Co do Mercedesa - wg mnie nie różnią się one kosztami eksploatacji od BMW czy Audi (z małymi wyjątkami, ale to w każdą stronę). Nie wiem ile masz hajsu na wydanie i czego oczekujesz od samochodu, ale takie dobre W203 albo W211 za cenę E90 byś mógł kupić na pewno, a podstawowe skrzynie i silniki nie miały w nich żadnych wad konstrukcyjnych typu branie oleju :)

mennoc
Posty: 1265
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 09:54
Motocykl: Daytona 675
Imię: Radek
Skąd: Warszawa

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: mennoc » 6 wrz 2016, o 18:33

Ja zauwazylem, ze w BMW czesto kierunki sie sypia, bo czesto przy zmianie pasa im nie mruga :lol:

boniu
Posty: 212
Rejestracja: 14 mar 2011, o 23:09
Motocykl: gsxr600
Wymarzony motocykl: Panigale
Imię: David
Skąd: Wbk
Lokalizacja: Wbk

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: boniu » 6 wrz 2016, o 18:41

Ale gadacie głupoty. Jeżdżę e92 2.5 218km i na 10tys.km dolalem 500ml oleju bo bylo poniżej polowy po przejechaniu 8tys. Wiec tutaj tez sprawdza sie powiedzenie jak kupisz gowno to gowno masz i może jakies dojechane pala 1l na 1000km. Spalanie mieszane 10benz. Samo miasto 12. Trasa 8. Jazda 130-150. gazu nie mam i nie zakładam. Zawiecha bardzo trwala a wahaczy całych nie wymieniasz tylko sa tuleje za groszowe sprawy. Jak masz jakies jeszcze pytania to pisz smialo

Awatar użytkownika
dziurekk
Posty: 744
Rejestracja: 11 lis 2014, o 18:03
Motocykl: GSXR 600 K4
Imię: Rafał
Skąd: .PL.

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: dziurekk » 6 wrz 2016, o 19:59

A ja tak z innej beczki. Jak już będziesz kupował auto to postaw je sobie na ścieżkę, daj VIN do sprawdzenia w ASO czy nawet podjedź do ASO koszt do 300zł ;) W maju sam zmieniałem auto z tym że mi zależało żeby mały przebieg był w orginale a nie na liczniku i mimo że siedzę w autach używanych miałem problem z kupnem "auta dla siebie":) na 450-500 aut były 2 z małym przebiegiem w tym w jednym cała dupa wstawiana hehe. Także na spokojnie kolego podejdź sobie do sprawy bo tu gorszy temat jak z motocyklami jak chce się dobrze kupić i w dobrej kasie. Bo jak od górnej półki się patrzy to myślę że szybko się wyłuska coś zadbanego gorzej jak chce się kupić i nie stracić dużo przy zmianie na kolejne.
„Nie można pomóc wszystkim, ale każdy może pomóc komuś.”

Awatar użytkownika
matix19
Posty: 1034
Rejestracja: 1 cze 2010, o 09:08
Motocykl: ZX10R 3gen
Wymarzony motocykl: RSV4
Imię: Mateusz
Skąd: Ostrołęka

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: matix19 » 6 wrz 2016, o 20:10

BMW w ASO 300zł sprawdzenie, zapomnij ;) przy tej marce wszystko jest droższe :P

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 6 wrz 2016, o 21:12

Z tego co widzę to jest fajna firma bmw check za 129zl sprawdzają całą historię auta jak są foty przeważnie z USA to też wrzucają więc dobra opcja takie coś plus zwykła stacja diagnostyczna mi wystarczy żebym mógł wejść pod auto to resztę myślę zweryfikuje sam lub z pomocą kolegów czy szwagra parę aut się w życiu miało i przy paru uczestniczylem w zakupach póki co mina się jeszcze nie trafiła mam nadzieję że będzie i tym razem podobnie. Co do auta nie mam jakichś wygorowanych wymogów tzn nie boję się przebiegow do 300tys ale na liczniku chciałbym poniżej 200 hehe z wyposażeniem też nie potrzebuje wodotryskow zwyczajnie więcej rzeczy do zjebania i podstawowe wyposażenie jest i tak już tak wysokie że mi wystarczy wiadomo będzie to będzie nie to nie skóra fajnie jak jest ale jak by nie było też bym nie płakał wolałbym żeby była w ładnym stanie a nie sztrucel z super wyposażeniem tak samo blacharka jeśli coś było lakierowane element czy dwa i jest to dobrze zrobione to też nie widzę problemu. Co do kasy chciałbym się zamknąć z gazem w 33tys ale czuje że może być ciężko więc od biedy myślę 33 bez gazu i w tej cenie ogłoszeń sporo jednak przewaga aut z automatem ibtu jestem w kropce.

Boniu pamiętam jak kupowaliśmy gixa od ciebie to mówiłeś że kupiłeś bmw a z tym zawieszeniem i wyymiennymi tulejami to bajka jak tak bardzo dobra wiadomość dla mnie

boniu
Posty: 212
Rejestracja: 14 mar 2011, o 23:09
Motocykl: gsxr600
Wymarzony motocykl: Panigale
Imię: David
Skąd: Wbk
Lokalizacja: Wbk

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: boniu » 6 wrz 2016, o 21:44

Jesli chodzi o 2.5 to zwróć uwagę żeby nie byla to wersja 211konna bo ta jest na wtrysku bezpośrednim i tam z gazem jest problem. Co do automatu nie pomogę bo mam manuala i tego jestem zwolennikiem. Ogolnie jesli kupisz zadbane autko to będziesz zadowolony ale to chyba z każdym jednym tak jest.

brys
Posty: 144
Rejestracja: 31 lip 2015, o 18:17
Motocykl: GSX-R 600 Srad
Wymarzony motocykl: Ducati 748
Imię: Krzysiek
Skąd: Monako

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: brys » 6 wrz 2016, o 21:56

boniu pisze:Ale gadacie głupoty. Jeżdżę e92 2.5 218km i na 10tys.km dolalem 500ml oleju
A mój wujek całe życie palił papierosy i żył 90 lat. Czaisz porównanie? :lol:
Ty nie masz z tym problemu - ok, ale masa ludzi na forach pyta co zrobić, bo N52/N53 bierze im olej. Ryzyko zakupu miny jest większe i tyle :)

Maciej, za 33 kupisz właśnie bez problemu super W211, lub W203. W W211 jedyna wada o jakiej się słyszy to pompy SBC, silniki i skrzynie w podstawowych wersjach (wyłączając skrzynie 7G, silniki 400CDI i 350) bez wad, bezawaryjne. No i bez porownania z BMW 3, bo W211 jest o klasę wyżej. Jak coś to pisz na PW ;)

Awatar użytkownika
MaciejX
Posty: 1846
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:01
Motocykl: GSX-R 1000 K5
Wymarzony motocykl: RC213V
Imię: Maciej
Skąd: Mrągowo

Re: pytanie do znawców BMW dokładnie o trójeczke e90

Nieprzeczytany post autor: MaciejX » 6 wrz 2016, o 22:41

Boniu kurcze nigdzie nie widziałem takiego silnika ale to może tutaj w Wikipedii jest błąd https://pl.m.wikipedia.org/wiki/BMW_E90

Wiem wiem właśnie koniecznie musi być na wtrysku pośrednim tylko po samym kodzie silnika da się rozszyfrować wybitym na silniku? Czy trzeba patrzeć albo po vin rozszyfrować? Tutaj Wiki podaje tylko jeden motor 325 3.0 na bezpośrednim wtrysku i podana moc 218koni

Brys dzięki ale jeszcze nie czas na mercedesa i póki co chce nie większe auto pokroju accorda ja jestem mały to i chce małe auto Hehe dziecko też jedno mam to wystarczy mały sedan. Do tego jestem już łysy ładne dresy kupię i wszystko pasuje do beemfu hehehe

ODPOWIEDZ