Tył zębatka
-
- Nowy
- Posty: 27
- Rejestracja: 1 lis 2017, o 19:28
- Motocykl: Gsxr 1000k1
- Wymarzony motocykl: Gsxr
- Imię: Jerzy
- Skąd: Rudołowice
Tył zębatka
Witam Panowie kto mi odpowie na pytanie
Czy da się odczuć choć by w minimalnym stopniu więcej mocy jeśli zmienię zębatke z tylu na plus dwa zęby więcej??
Czy da się odczuć choć by w minimalnym stopniu więcej mocy jeśli zmienię zębatke z tylu na plus dwa zęby więcej??
Re: Tył zębatka
Niby bardziej elastyczny ale spójrzmy prawdzie w oczy zebaka kM nie dodaje
-
- Nowy
- Posty: 27
- Rejestracja: 1 lis 2017, o 19:28
- Motocykl: Gsxr 1000k1
- Wymarzony motocykl: Gsxr
- Imię: Jerzy
- Skąd: Rudołowice
Re: Tył zębatka
Ok czyli nie odczuje żadnej zmiany raczej ..Gość pisze:Niby bardziej elastyczny ale spójrzmy prawdzie w oczy zebaka kM nie dodaje
- matix19
- Posty: 1034
- Rejestracja: 1 cze 2010, o 09:08
- Motocykl: ZX10R 3gen
- Wymarzony motocykl: RSV4
- Imię: Mateusz
- Skąd: Ostrołęka
Re: Tył zębatka
przyśpieszenie będzie lepsze ale będzie wolniejszy, ja przy zmianie napędu zawsze daję coś więcej i dużo przyjemniej się lata
-
- Nowy
- Posty: 27
- Rejestracja: 1 lis 2017, o 19:28
- Motocykl: Gsxr 1000k1
- Wymarzony motocykl: Gsxr
- Imię: Jerzy
- Skąd: Rudołowice
Re: Tył zębatka
I o to chodzi by było przyjemniematix19 pisze:przyśpieszenie będzie lepsze ale będzie wolniejszy, ja przy zmianie napędu zawsze daję coś więcej i dużo przyjemniej się lata
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 23 wrz 2015, o 13:30
- Motocykl: GSX-R 1000 K7
- Wymarzony motocykl: 1000sr lub H2
- Imię: Sławek
- Skąd: Poznań
Re: Tył zębatka
Ja przy zakupie moto miałem -1 z przodu i -1tył i było bardzo przyjemnie a zmieniłem napęd na ustawienia fabrycznie i mam odczucie że więcej frajdy było w wcześniej.
-
- Nowy
- Posty: 27
- Rejestracja: 1 lis 2017, o 19:28
- Motocykl: Gsxr 1000k1
- Wymarzony motocykl: Gsxr
- Imię: Jerzy
- Skąd: Rudołowice
Re: Tył zębatka
Dobra tylko ile ma zębow seryjna zebatka??
-
- Nowy
- Posty: 27
- Rejestracja: 1 lis 2017, o 19:28
- Motocykl: Gsxr 1000k1
- Wymarzony motocykl: Gsxr
- Imię: Jerzy
- Skąd: Rudołowice
Re: Tył zębatka
A powiedz ile mają zębów fabryczne zębatki przód i tył.szakalo666 pisze:Ja przy zakupie moto miałem -1 z przodu i -1tył i było bardzo przyjemnie a zmieniłem napęd na ustawienia fabrycznie i mam odczucie że więcej frajdy było w wcześniej.
- LukaszGsxr
- Nowy
- Posty: 43
- Rejestracja: 11 lis 2011, o 21:02
- Motocykl: 1000rr / SRAD 600
- Imię: Łukasz
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Tył zębatka
Skoro z tylu miałeś -1 i przód też to praktycznie serie zrobiłeś - roznica żadna ponieważ z przodu sie odejmuje zeby a z tylu dodaje jak chce sie miec lepsze przyspieszenie. -1 z przodu to jakby dodać do tylnej ok 2, 3 zeby.szakalo666 pisze:Ja przy zakupie moto miałem -1 z przodu i -1tył i było bardzo przyjemnie a zmieniłem napęd na ustawienia fabrycznie i mam odczucie że więcej frajdy było w wcześniej.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 23 wrz 2015, o 13:30
- Motocykl: GSX-R 1000 K7
- Wymarzony motocykl: 1000sr lub H2
- Imię: Sławek
- Skąd: Poznań
Re: Tył zębatka
Gdyby nie było różnicy to bym nie pisał.LukaszGsxr pisze:Skoro z tylu miałeś -1 i przód też to praktycznie serie zrobiłeś - roznica żadna ponieważ z przodu sie odejmuje zeby a z tylu dodaje jak chce sie miec lepsze przyspieszenie. -1 z przodu to jakby dodać do tylnej ok 2, 3 zeby.szakalo666 pisze:Ja przy zakupie moto miałem -1 z przodu i -1tył i było bardzo przyjemnie a zmieniłem napęd na ustawienia fabrycznie i mam odczucie że więcej frajdy było w wcześniej.
- optimus46
- Posty: 426
- Rejestracja: 29 lis 2014, o 15:52
- Motocykl: GSX-R 600 L2
- Imię: Leszek
- Skąd: Rzym/Staszów
Re: Tył zębatka
Zgadzam się......odejmując z przodu -1 i zostawiając serię można rzeczywiście odczuć niewielką różnicę przy przyspieszeniu, ale odejmując do tego jeszcze -1 z tyłu to wybacz kolego, ale można śmiało powiedzieć, że wracamy do serii.......Zasada jest taka: -1przód = +2-3 tył. Niektórzy dodają tylko tył, nie ruszając przy tym przodu, inni tylko odejmują przód, a jeszcze inni łączą ze sobą te kombinacje. Ale we wszystkich tych przypadkach trzeba pamiętać o mniejszym v-max. Ja mam u siebie -1 przód, ponieważ po wywaleniu kata i założeniu sportowego filtra powietrza moto kulało w dolnym zakresie.....jest niewielka poprawa, ale przy zbliżającej się wymianie napędu dołożę jeszcze z tyłu +2/3......nie interesuje mnie v-max tylko więcej „odczuwalnej” mocy w dolnym zakresie obrotów. Oczywiście najlepszym lekarstwem na te wszystkie bolączki jest założenie dodatkowego modułu, ale to już osobny temat.......LukaszGsxr pisze:Skoro z tylu miałeś -1 i przód też to praktycznie serie zrobiłeś - roznica żadna ponieważ z przodu sie odejmuje zeby a z tylu dodaje jak chce sie miec lepsze przyspieszenie. -1 z przodu to jakby dodać do tylnej ok 2, 3 zeby.szakalo666 pisze:Ja przy zakupie moto miałem -1 z przodu i -1tył i było bardzo przyjemnie a zmieniłem napęd na ustawienia fabrycznie i mam odczucie że więcej frajdy było w wcześniej.
- kaczan
- Posty: 1000
- Rejestracja: 25 maja 2015, o 10:55
- Motocykl: 1000L2
- Imię: Przemek
- Skąd: Podlaskie
Re: Tył zębatka
Przednia zebatka jest tansza niz tylna ale Superprox czy cos innego z tylu lepiej wyglada Ilu z was non stop gania non stop z v-max'em? Kilka razy w roku odwiniecie do tych "magicznych 299" jak sie uda (czyli tak naprawde wyjdzie z tego ok 250-260) i wszystko w temacie.
Jak ktos chce to mam nowa przednia zebatke AFAM 16-tke do K5-K8 na oryginalny lancuch, oddam taniej niz w sklepie
Z wlasnych doswiadczen to dla gixxa -1/+1 i na ulice w zupelnosci wystarczy. A co do wskazywanej na zegarach predkosci - skalibrowany speedohealer zalatwia sprawa, styknie maly DRD albo wiekszy Healtech w zaleznosci gdzie to sobie chcecie upchac, raptem 300-400zl i 10 minut zabawy w montaz/ustawienie.
A czy zmiana zebatek moc (i moment) zmienia - prosta fizyka na kilku wzorach, jak nie szkola to google nauczy, nie anonimowi goscie z domyslami
Jak ktos chce to mam nowa przednia zebatke AFAM 16-tke do K5-K8 na oryginalny lancuch, oddam taniej niz w sklepie
Z wlasnych doswiadczen to dla gixxa -1/+1 i na ulice w zupelnosci wystarczy. A co do wskazywanej na zegarach predkosci - skalibrowany speedohealer zalatwia sprawa, styknie maly DRD albo wiekszy Healtech w zaleznosci gdzie to sobie chcecie upchac, raptem 300-400zl i 10 minut zabawy w montaz/ustawienie.
A czy zmiana zebatek moc (i moment) zmienia - prosta fizyka na kilku wzorach, jak nie szkola to google nauczy, nie anonimowi goscie z domyslami
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 23 wrz 2015, o 13:30
- Motocykl: GSX-R 1000 K7
- Wymarzony motocykl: 1000sr lub H2
- Imię: Sławek
- Skąd: Poznań
Re: Tył zębatka
Oczywiście zasady i kalkulatory są dobrze znane, ale kto faktycznie jeździł na takim zestawie? W poprzednim Moto z1000 sam zmieniłem na -1 i +2 była petarda na miasto ale faktycznie obroty podskoczyly ok +1300... A w suzi jak pisałem przy kupnie miałem -1 i -1 przy czym magiczne 299 robił błyskawicznie a po zmianie łańcucha i zębatek na total serie to czuję sporą różnicę aby dojść do 299...
- QH1
- Posty: 606
- Rejestracja: 15 gru 2015, o 20:32
- Motocykl: GSXR 1000, S1000RR,EXC450
- Wymarzony motocykl: najszybszy na torze ;)
- Imię: Marcin
- Skąd: Wrocław
Re: Tył zębatka
Ale coponiektórzy pitolicie.
Zmianę czuć. Jeśli ktos ma czucie
-1przód -1 tył to troszke więcej niz +1 na tyle i też będzie czuć.
zdjęcie jednego z przodu albo dodanie dwóch z tyłu dużo daje. Motocykl lepiej przyspiesza i bardziej idzie na gumę. Wcale nie musi mieć mniejszej Vmax bo to zależy od warunków i ten kto jedzie do maxa wie, że czasem na 5tce pojedzie się szybciej niż na 6tce. Szczególnie przy fabrycznych przełożeniach. Fakt, przy -1+5 na 5tce już odcina ...
Następna sprawa, wymiar opony. 190/50 standard to nie to samo co 190/55 bo taką oponę pasowało by skorygować. A co dopiero 200/655 przy którym -1+2 jesy skorygowane przez oponę do standardowego przełożenia ...
No i najważniejsze, kto wierzy w fabryczne ustawienia? Że niby dobre? One mają minimum 2 zadania:
1 - pozwolić nie zabić się właścicielowi cipie (wzmocnione to jest wykastrowaniem 3 pierwszych biegów - dopiero po zdjęciu tego na kompie albo założeniu x-tre gix cośtam zaczyna jechać)
2 - obiżyć obroty i wydłużyć żywotność silnika, napędu itp po co płacić za gwaracyjne naprawy?
Dla większosci to i tak za mocne moto.
BTW. Po założeniu x-tre, bazzaza, przelotu i -1 +5 gix i tak nie jedzie. Nowej Bawarki i Kawy nie dogoni. Szkoda bo K6 szła lepiej ...
Zmianę czuć. Jeśli ktos ma czucie
-1przód -1 tył to troszke więcej niz +1 na tyle i też będzie czuć.
zdjęcie jednego z przodu albo dodanie dwóch z tyłu dużo daje. Motocykl lepiej przyspiesza i bardziej idzie na gumę. Wcale nie musi mieć mniejszej Vmax bo to zależy od warunków i ten kto jedzie do maxa wie, że czasem na 5tce pojedzie się szybciej niż na 6tce. Szczególnie przy fabrycznych przełożeniach. Fakt, przy -1+5 na 5tce już odcina ...
Następna sprawa, wymiar opony. 190/50 standard to nie to samo co 190/55 bo taką oponę pasowało by skorygować. A co dopiero 200/655 przy którym -1+2 jesy skorygowane przez oponę do standardowego przełożenia ...
No i najważniejsze, kto wierzy w fabryczne ustawienia? Że niby dobre? One mają minimum 2 zadania:
1 - pozwolić nie zabić się właścicielowi cipie (wzmocnione to jest wykastrowaniem 3 pierwszych biegów - dopiero po zdjęciu tego na kompie albo założeniu x-tre gix cośtam zaczyna jechać)
2 - obiżyć obroty i wydłużyć żywotność silnika, napędu itp po co płacić za gwaracyjne naprawy?
Dla większosci to i tak za mocne moto.
BTW. Po założeniu x-tre, bazzaza, przelotu i -1 +5 gix i tak nie jedzie. Nowej Bawarki i Kawy nie dogoni. Szkoda bo K6 szła lepiej ...