Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 cze 2015, o 13:01
- Motocykl: GSXR 750
- Wymarzony motocykl: GSXR 750
- Imię: Paweł
- Skąd: KRK
Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
Witam ponownie Gixerowców
Szanowni koledzy i koleżanki.
Chcę oddać do mechanika świerzo zakupionego Gixa 2007 750 w celu sprawdzenia jego kondycji. Ze względu że u mnie na bakier z mechaniką - wiedza bardzo ogólna - bardzo Was proszę o wskazówki co Waszym zdaniem powinienem zlecic.
Zależy mi na potwierdzeniu stanu technicznego - tzn. kondycja silnika + geometria. Cześci eksploatacyjne to oczywista sprawa że są i się zużywają.
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam!
Szanowni koledzy i koleżanki.
Chcę oddać do mechanika świerzo zakupionego Gixa 2007 750 w celu sprawdzenia jego kondycji. Ze względu że u mnie na bakier z mechaniką - wiedza bardzo ogólna - bardzo Was proszę o wskazówki co Waszym zdaniem powinienem zlecic.
Zależy mi na potwierdzeniu stanu technicznego - tzn. kondycja silnika + geometria. Cześci eksploatacyjne to oczywista sprawa że są i się zużywają.
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam!
- Ryniu
- Posty: 445
- Rejestracja: 8 lis 2015, o 15:53
- Motocykl: GSX-R 1000 K8
- Imię: Kamil
- Skąd: Goleniów
Re: Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
nie chce sie czepiac, ale chyba motocykl sprawdza sie przez zakupem, a nie po.
i nie ma co pytac kolegow na forum, oddajesz do mechanika i mowisz, ze ma sprawdzic kondycje motocykla. sprawdzi wszystko
i nie ma co pytac kolegow na forum, oddajesz do mechanika i mowisz, ze ma sprawdzic kondycje motocykla. sprawdzi wszystko
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 cze 2015, o 13:01
- Motocykl: GSXR 750
- Wymarzony motocykl: GSXR 750
- Imię: Paweł
- Skąd: KRK
Re: Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
Miło że dołączyłeś się do wątku, choć szkoda że bezproduktywnie.
Pytanie nie jest co "powinienem był zrobić" chodź w odpowiedzi mogłeś wskazać co mogłem wtedy zrobić bo pewnie dalej będzie dla mnie istotne wiedzieć i warto by sprawdzić...
Co uważasz że powinienem był zrobić przed zakupem:
Wizyta na hamowni?
Kontrola na stacji diagnostycznej?
Mechanik - ale jakie obszary wskazać?
Jak zebrać by to wszystko do kupy - jak jeszcze polecisz mi ASO to wartość moto wzrośnie dwukrotnie.
Pytanie nie jest co "powinienem był zrobić" chodź w odpowiedzi mogłeś wskazać co mogłem wtedy zrobić bo pewnie dalej będzie dla mnie istotne wiedzieć i warto by sprawdzić...
Co uważasz że powinienem był zrobić przed zakupem:
Wizyta na hamowni?
Kontrola na stacji diagnostycznej?
Mechanik - ale jakie obszary wskazać?
Jak zebrać by to wszystko do kupy - jak jeszcze polecisz mi ASO to wartość moto wzrośnie dwukrotnie.
- Ryniu
- Posty: 445
- Rejestracja: 8 lis 2015, o 15:53
- Motocykl: GSX-R 1000 K8
- Imię: Kamil
- Skąd: Goleniów
Re: Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
nie ma sie co pieklic od razu
ja, kupujac swoj motocykl, wzialem mechanika, ktory mi wszystko sprawdzil na miesjcu. sprawdzil ograniczniki skretu, jak pracuje silnik, czy nic nie stuka, sprawdzil jak wchodza wszyskie biegi, czy motocykl jedzie prosto, czy nie znosi go. pozniej technicznie rozebral polowe motocykla (sprzedajacy byl w szoku ale sie zgodzil), sprawdzil komrpesje i cholera wie co jeszcze. wzialem go aby kupic motocykl w bardzo dobrym stanie techniczny, kosztowalo mnie to 400zl ,ale dzieki temu zaoszczedzilem kupy kasy na pozniejsze doprowadzenie motocykla w warsztacie.
wizyta na hamowni albo w stacji diagnostycznej nic Ci nie da, motocykl niech bedzie sprawdzony przez mechanika, powiedz ze ma sprawdzic stan techniczny i tyle. sprawdzi wszystko i powie co jest nie tak, co do wymiany. z ASO u siebie mam zle doswiadczenia, ale w niektorych przeciez pracuja naprawde dobrzy fachowcy. koszty niekoniecznie musza byc duze, suzuki czesto robi jakeis akcje na koniec sezonu albo na zime, wiecm ozna liczyc na znizki
ja, kupujac swoj motocykl, wzialem mechanika, ktory mi wszystko sprawdzil na miesjcu. sprawdzil ograniczniki skretu, jak pracuje silnik, czy nic nie stuka, sprawdzil jak wchodza wszyskie biegi, czy motocykl jedzie prosto, czy nie znosi go. pozniej technicznie rozebral polowe motocykla (sprzedajacy byl w szoku ale sie zgodzil), sprawdzil komrpesje i cholera wie co jeszcze. wzialem go aby kupic motocykl w bardzo dobrym stanie techniczny, kosztowalo mnie to 400zl ,ale dzieki temu zaoszczedzilem kupy kasy na pozniejsze doprowadzenie motocykla w warsztacie.
wizyta na hamowni albo w stacji diagnostycznej nic Ci nie da, motocykl niech bedzie sprawdzony przez mechanika, powiedz ze ma sprawdzic stan techniczny i tyle. sprawdzi wszystko i powie co jest nie tak, co do wymiany. z ASO u siebie mam zle doswiadczenia, ale w niektorych przeciez pracuja naprawde dobrzy fachowcy. koszty niekoniecznie musza byc duze, suzuki czesto robi jakeis akcje na koniec sezonu albo na zime, wiecm ozna liczyc na znizki
- Piaseczeq
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 wrz 2019, o 06:50
- Motocykl: K9 750
- Wymarzony motocykl: S1000RR
- Imię: Michał
- Skąd: Kraków
Re: Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
Tak na szybko w podpunktach ci napiszę co robię ja jak ide kupować moto. Dłubie przy autach od lat a na motocykle można to w pewnym sensie przenieść.theyahoo pisze: ↑25 wrz 2019, o 21:24Witam ponownie Gixerowców
Szanowni koledzy i koleżanki.
Chcę oddać do mechanika świerzo zakupionego Gixa 2007 750 w celu sprawdzenia jego kondycji. Ze względu że u mnie na bakier z mechaniką - wiedza bardzo ogólna - bardzo Was proszę o wskazówki co Waszym zdaniem powinienem zlecic.
Zależy mi na potwierdzeniu stanu technicznego - tzn. kondycja silnika + geometria. Cześci eksploatacyjne to oczywista sprawa że są i się zużywają.
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam!
1. Zanim zapalę dotykam DOSŁOWNIE miejsca newralgiczne podatne na jakieś dzwony. (ograniczniki kierownicy, kolektor wydechowy, obydwie felgi, lagi, chłodnice, sety) Te elementy się nie gną od samych kamieni a ich mocowania też nie pękają od naporu powietrza
2. Sprawdzam czy przedni i tylny zawias chodzi płynnie i nie przycina się (jeśli coś nie tak to może świadczyć o uszkodzeniu)
3. Oglądam czachę i wszystkie plastiki z zewn i od środka, każdą srubkę, ślady jakiejkolwiek ingerencji z zewn o ile właściciel o tym nie powiedział cześniej.
3.a sprawdzam czy nie ma żadnych wycieków, nieszczelności itp.
4. Sprawdzam stan i rocznik opon i jak wygląda zadupek od spodu, jak ktoś jarał gumę jak jebnięty to na zadupku są ślady praktycznie nie do usunięcia. A opony ci powiedzą czy chłop dawał czadu czy nie, chyba że je wymienił
4.a Sprawdzam stan napędu łąńcuch + zębatki czy nie są ścięte a łańcuch czy nasmarowany, czysty, nie uszkodzony. Najlepiej jakbyś miał dwa stojaki do moto.
5. Sprawdzam czy tarcze nie mają luzów na nitach i czy nie mają rantów.
6. Sprawdzam jak chodzi na sucho klamka sprzęgła i hamulca
7. Oglądam DOKŁADNIE ramę motocykla szczególnie w okolicach głowki ramy, mocowań silnika i wahacza. Każdy spraw, śrubkę, mocowanie. Ten punkt w sumie jest krytyczny bo o ile owiewki wymienisz to uszkodzona rama to mina i już nie opłacalny zabieg.
8. Sprawdzam poziom płynów w moto (olej, płyn hamulcowy przód tył, chłodniczy) i czy nie ma "masła" pod korkiem oleju.
9. Sprawdzam napięcię akumulatora
10. Palimy ! teraz zaczyna się słuchanie rozrządu, zaworów itp nie zabardzo jestem w stanie ci opisać co i jak ale rozrząd nie powinien dzwonić / terkotać xD a zawory stukać klikać nie wiem jak to ci mam opisać. Zarówno na zimnym i na ciepłym motocykl ma ładnie chodzić i odpalać bez problemów.
11. Sprawdzam ładowanie akumulatora
12. Sprawdzam czy wszystkie światła działają
Jeśli wszystko jest ok i nie wzbudza zastrzeżeń warto zapytać sprzedającego czy możesz się przejechać ewentualnie zostaw całą kwotę zastawu ja tak zawsze robię i nie miałem nigdy problemów.
W czasie jazdy trzeba sprawdzić czy biegi wchodzą w górę i w dół bez zgrzytów, czy sprzęgło nie ślizga, czy nie ma jakiś dziwnych dźwięków, wibracji, czy motocykl płynnie się rozpędza, czy mam moc odpowiednią do swojej pojemności, czy trzyma temperaturę roboczą, jak sie zachowuje przy większych mniejszych prędkościach.
To chyba tyle co mi przychodzi do głowy jak coś to pytaj,
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 cze 2015, o 13:01
- Motocykl: GSXR 750
- Wymarzony motocykl: GSXR 750
- Imię: Paweł
- Skąd: KRK
Re: Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
Serdeczne dzieki za sugestie i wskazanie obszarow krytycznych. Wiem ze co prawda "ciut" jakby po fakcie ale moto oglądalem 120km od miejsca zamieszkania a trasa dala tak w dupe ze zasmiast byc o humanitarnej godzinie to wyszlo jak wyszlo i jedyne ogledziny jakie byly to moje i kolegi (uzytkownicy motocykli bez fachowej wiedzy). Moto wydawalo nam sie OK stad zakup. Oboje sprawdzilismy moto... lagi, silnik, chlodnice, zadupek, czy jedzie prosto, jak wchodza biegi, jak hamuje... ale np. Zaden z nas nie wie jaka muzyke gra zdrowy silnik. Sprzedajacy nie mieszal sie w zeznaniach i moto mial od 10 lat... ale wiem ze ufac bez granicy nie mozna nikomu. Prawo na szczescie tez juz nie jest bezlitosne dla kupujacego... haslo widzialy galy co braly juz nie jest kropka nad i, a kupujacy moze roscic pretensje do sprzedajacego zwlaszcza jezeli tez sprzedaje pojazd niesprawny chocby czesciowo.
Jeszcze raz Serdeczne dzieki za poswiecony czas i wrzucenie cennych informacji. Pozdrawiam i do... zobaczenia!!!
Jeszcze raz Serdeczne dzieki za poswiecony czas i wrzucenie cennych informacji. Pozdrawiam i do... zobaczenia!!!
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 10 paź 2015, o 19:12
- Motocykl: Sprzedany
- Wymarzony motocykl: Jeszcze nie wiem
- Imię: Piotr
- Skąd: Lubelskie
Re: Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
Jakieś foto daj , zobaczymy jak wygląda.
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 cze 2015, o 13:01
- Motocykl: GSXR 750
- Wymarzony motocykl: GSXR 750
- Imię: Paweł
- Skąd: KRK
Re: Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
Foty postaram się zrobić - czemu nie
Mimo wszystko moto poszło do serwisu na sprawdzenie pod nazwą - weryfikacja moto po zakupie.
Dostałem narazie krótką informację telefoniczną że moto zadbane - wytknęli mi kilka rzeczy - ale to bardziej eksploatacyjne pierdoły lub rzeczy o których wiedziałem aniżeli coś czym miałbym się martwić.
Moto odbiorę w sb z rana - to cyknę zdjątka.
Dzięki za zainteresowanie!
Pozdrawiam!!!
Mimo wszystko moto poszło do serwisu na sprawdzenie pod nazwą - weryfikacja moto po zakupie.
Dostałem narazie krótką informację telefoniczną że moto zadbane - wytknęli mi kilka rzeczy - ale to bardziej eksploatacyjne pierdoły lub rzeczy o których wiedziałem aniżeli coś czym miałbym się martwić.
Moto odbiorę w sb z rana - to cyknę zdjątka.
Dzięki za zainteresowanie!
Pozdrawiam!!!
- Piaseczeq
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 wrz 2019, o 06:50
- Motocykl: K9 750
- Wymarzony motocykl: S1000RR
- Imię: Michał
- Skąd: Kraków
Re: Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
Trzeba sie kiedyś złapać na mieście. Widzę że kolega też z KRK
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 cze 2015, o 13:01
- Motocykl: GSXR 750
- Wymarzony motocykl: GSXR 750
- Imię: Paweł
- Skąd: KRK
Re: Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
hehehe - no tak - nie zwróciłem uwagi.
Ze względu że moje serce od zawsze było oddane GSX-Rkom to będzie mi łatwiej Cię namierzyć )))
zresztą ostatnio (miesiąc) temu widziałem podobną do Twojej jadącą ulicą okulickiego!
Pozdrawiam i do zobaczonka!
Ze względu że moje serce od zawsze było oddane GSX-Rkom to będzie mi łatwiej Cię namierzyć )))
zresztą ostatnio (miesiąc) temu widziałem podobną do Twojej jadącą ulicą okulickiego!
Pozdrawiam i do zobaczonka!
- Piaseczeq
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 wrz 2019, o 06:50
- Motocykl: K9 750
- Wymarzony motocykl: S1000RR
- Imię: Michał
- Skąd: Kraków
Re: Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
Jak okulickiego to pewnie byłem ja, Mam takie białę K9 ale na avatarze to nie mój motocykl.
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 cze 2015, o 13:01
- Motocykl: GSXR 750
- Wymarzony motocykl: GSXR 750
- Imię: Paweł
- Skąd: KRK
Re: Weryfikacja zakupionego GSX-Ra K7
No nie mówię że dokładnie ten egzemplarz - ale K8-L0 w białym malowaniu
Pozdro i do zobaczenia na mieście ;D
Pozdro i do zobaczenia na mieście ;D