Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Pytania i problemy dotyczące GSX-R'ów.
Regulamin forum
Zapoznaj się i przekaż uwagi odnośnie
Nowe forum GSXR.PL!
daras
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 11:11
Motocykl: k7 1000
Wymarzony motocykl: k7 1000
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Nieprzeczytany post autor: daras » 18 sie 2010, o 09:21

mam pytanko. jak zabrać się do wywalenia recylkulacji spalin? jestem ciekaw jaki przyniesie to efekt.

Quake
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 29 kwie 2010, o 07:35
Motocykl: GSXR 1000 K6

Re: Quake i jego GIX

Nieprzeczytany post autor: Quake » 18 sie 2010, o 10:15

daras pisze:mam pytanko. jak zabrać się do wywalenia recylkulacji spalin? jestem ciekaw jaki przyniesie to efekt.
Witam
Pewnie fachowcy za chwilę mnie opierdzielą za mega nieprofesjonalny opis lecz co do zasady będzie OK :D
Wywalamy wężyki , zaślepić trzeba wyloty na zdjęciu nr 2 zaznaczony na czerwono. czujnik nr 1 musi być podłączony bo komp musi mieć info że jest OK.
poza tym zaślepiamy dolot do air-box - u by nie było lewego powietrze i tyle.
Co to daje , cóż zdania są podzielone jedni, że nic więc nic się nie zmienia,
Natomiast we wszystkich sportowych maszynach to wywalają więc coś w tym jest .
Osobiście uważam, że warto jak nie podaje cokolwiek czy niedopaloną mieszankę czy resztę spalin jak zwał tak zwał ważne że tam ma być czyste powietrze i im czystsze tum lepiej :-)
Odczucia ?
Hmm.... Miałem to zrobione już w K3/4 i moto lepiej się kręciło, agresywniej podobnie jest w k5/6 lepiej reaguje na gaz od tyle. Co dlaczego nie wiem doradził mi to Szajba Arek Pawlukowicz mówi że to pierwsze rzecz do wywalenia i coś w tym jest.
Obrazek

Pozdrawiam Quake

daras
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 11:11
Motocykl: k7 1000
Wymarzony motocykl: k7 1000
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Re: Suzuki GSX-R K6 1000ccm ~ Quake

Nieprzeczytany post autor: daras » 18 sie 2010, o 18:06

może jutro rozbiorę i zobaczę na żywo, to zaraz mi się rozjaśni. rysunki mało mi mówią bo jeszcze nie grzebałem w tych rejonach. z opisu wynika że to prosty i szybki zabieg. dzięki za szybką odpowiedź.

Quake
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 29 kwie 2010, o 07:35
Motocykl: GSXR 1000 K6

Re: Suzuki GSX-R K6 1000ccm ~ Quake

Nieprzeczytany post autor: Quake » 19 sie 2010, o 11:07

Witam
Wężyki wywalamy a miejsca po nich zaślepiamy , zostawiając czujnik by komp działał poprawnie :-) na rysunku w czerwonym okręgu.
Zaślepimy jeszcze otwór po wężyku w airbox-ie i to koniec.
Po kolei wymontowujemy wężyki z miejsc nr2 przy pokrywie głowicy a miejsca po nich zaślepiamy (zamykamy te otwory sposób dowolny , u mnie wkręcony zostały śrubki z silikonem)
Następnie wymontowujemy je z zaworu- czujnika i też zaślepiamy miejsca ten czujnik zostawiamy podłączony bo info do kompa być musi .....
Na końcu wywalamy wężyk z airbox-u i też zaślepiamy to miejsce
koniec.....
Skręcamy maszynę
Info dodatkowe by się dostać do wężyków trzeba zdjąć bak i airbox potem już ładnie widać co i jak
Pozdrawiam Quake

Awatar użytkownika
asphaltsurfer
Posty: 216
Rejestracja: 27 kwie 2010, o 13:39
Motocykl: K6 1000 red + FZR 1000
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Nieprzeczytany post autor: asphaltsurfer » 21 sie 2010, o 22:48

Heh.
To o czym mowa to system dopalania spalin PAIR i nie widzę najmniejszego sensu tego ściągać. To świeże powietrze jest kierowane z airboxa przez zawory wylotowe aż do kolektorów wydechowych a nie odwrotnie (!!!). Ma to na celu utlenić produkty spalania aby maszyna mogła spełnić bardziej restrykcyjne normy spalin. A to że 'sprzęt bardziej rwie' to zwykłe działanie ludzkiej psychiki. Nie ma w tym systemie nic co by mogło zaszkodzić mocy ani momentowi obrotowemu.


Tak to wygląda z profilu:
Obrazek

Jak już tak kombinujecie to bardziej bym się zastanowił nad tym wężem z przedmuchów z cylindrów i silnika (czarne strzałki), chociaż to powietrze nie jest jakoś bardzo zanieczyszczone a na końcu dodany sączek co by odfiltrował resztki oleju.


Może w przypadku nowszych 1000 zwróciłbym uwagę na zaworór EXUP w Suzuki to EXCVA ale też skupiłbym się bardziej raczej na prawidłowym jego działaniu bo wszystko jest zaprojektowane tak aby dać silnikowi jak najwięcej. Joł.

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 24 lut 2015, o 01:46

Odgrzeję kotleta na pełnej, ale nie chcę spamować nowym tematem.

Sprawdzałem sobie dzisiaj luzy zaworowe - pozytywne jest to, że na szczęście wszystkie w normie :) Ale przejdźmy do rzeczy mniej pozytywnej czyli zagwostki, która przy tym powstała - podczas demontażu zastanawiałem się, czy ściągać zawór PAIR, bo nie wydawało się to konieczne do demontażu pokrywy zaworowej, ale tak nakazała serwisówka więc przyjąłem to na klatę i tak zrobiłem, z myślą, że przy okazji sprawdzę czy wszystko gra. Odpiąłem wężyk, który łączy zawór z wtryskami bo wydawał się najłatwiejszy do zdemontowania. Jednak gdy odłożyłem zawór na szmatkę i chciałem odkręcić pokrywę, zauważyłem na niej małą srebrną kulkę, jakby z łożyska - na 99% wcześniej jej tam nie było. Nic nie widziałem ani nie słyszałem podczas zdejmowania wężyka, ale najprawdopodobniejsza opcja jest taka, że ta kuleczka wyleciała z tego wężyka. Wszystko fajnie, tylko, że na żadnym schemacie nie widzę, by ta kuleczka miała tam być. Zacząłem drążyć temat, i dowiedziałem się, że można zrobić pair mod, zatykając np. właśnie taką kulką ale wężyk idący do airboxa i ma to być ciasne, a ta kulka ma mniejszą średnicę niż wężyk z którego prawdopodobnie wyleciała i dodatkowo ten wężyk idzie do wtrysków (być może to jest jakieś podciśnienie?) a nie do airboxa. Co tu jest grane? Ktoś coś kombinował? Czy może ta kulka fabrycznie ma gdzieś tam być? Rzecz się kręci oczywiście wokół GSXR 600 K3. Proszę specjalistów o jakieś pomocne opinie.

Zdjęcia nakreślające temat:
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7b86e9e67d51.jpg[/img] [img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/87c23620990f.jpg[/img]

Fiszka PAIR: http://www.ronayers.com/2ND-AIR-C158230.aspx

PS Nie przerazić się tym brudem, będę to wszystko dopiero czyścił :P
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
Majka11
Posty: 143
Rejestracja: 22 lut 2012, o 20:43
Motocykl: Gsxr 600 k6
Wymarzony motocykl: rsv :)
Imię: Łukasz
Skąd: Wieluń
Lokalizacja: Wieluń

Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Nieprzeczytany post autor: Majka11 » 24 lut 2015, o 22:44

może ktoś to własnie tak zatkał
pair się przytyka jak masz przelot założony żeby nie walił marchew z wydechu
zmieńcie nazwę tematu bo nazwany tutaj zawór dopalania spalin to EGR a opisywany system PAIR a to coś innego

Akum
Posty: 1228
Rejestracja: 24 wrz 2012, o 23:29
Motocykl: 1000 L1

Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Nieprzeczytany post autor: Akum » 24 lut 2015, o 23:11

pair to tez system dopalania spalin. on niema zadnego wplywu na moc, blokuje sie go po to jak majka napisal albo jak ktos stroi pod afr, bo z nim nie da sie odczytow zrobic.

Awatar użytkownika
Pawlus
Posty: 1124
Rejestracja: 27 lip 2013, o 22:55
Motocykl: był:600 K3 jest:amelinium
Wymarzony motocykl: GSX-R / TL / GSX-RR
Imię: Mateusz
Skąd: DOA

Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Nieprzeczytany post autor: Pawlus » 24 lut 2015, o 23:46

Sprawa nieaktualna - nic jednak nie było tam grzebane. Problem sam się rozwiązał. Gdy wróciłem wczoraj wieczorem z garażu nie dawało mi to spokoju i postanowiłem napisać, ale jak się okazało dziś zupełnie niepotrzebnie. Śmieszna sprawa, ale wczoraj odkręcając śruby do jednej z nich próbowałem różnych kluczy bo nie chciała puścić (bitów na uchwycie, imbusa z przedłużką etc.), a gdy dziś wziąłem wspominany uchwyt do ręki to zauważyłem, że takiej kuleczki brakuje właśnie z jednej jego strony... :lol:

Zestaw bitów taki jak na foto, widać "podejrzaną" kulczekę:
Obrazek

W sumie nie wiem jak to wyskoczyło, bo nie próbowałem tego uchwytu nawet przedłużać, a ta sprężynka dość mocno to trzyma. Dobrze, że zabezpieczyłem otwory po świecach przed atakiem na śruby, gdyby to znalazło się wewnątrz silnika byłaby lipa.
GS 500E '95 ---> GSXR 600 K3 ---> Nic
Obrazek Moje moto
---
GR

Awatar użytkownika
Majka11
Posty: 143
Rejestracja: 22 lut 2012, o 20:43
Motocykl: Gsxr 600 k6
Wymarzony motocykl: rsv :)
Imię: Łukasz
Skąd: Wieluń
Lokalizacja: Wieluń

Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Nieprzeczytany post autor: Majka11 » 26 lut 2015, o 11:19

:lol: :lol:
to nieźle
apropo Akum EGR puszcza spaliny z powrotem w obieg do kolektora ssącego po drodze są jeszcze zwykle chłodzone płynem chłodniczym a Pair tylko dopala żeby ich nie było i je marnuje ;)

Akum
Posty: 1228
Rejestracja: 24 wrz 2012, o 23:29
Motocykl: 1000 L1

Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Nieprzeczytany post autor: Akum » 26 lut 2015, o 17:28

Ja wiem Majka jak egr dziala :P pair nie jest stricte systemem recyrkulacji jak egr tylko dopalania spalin

marekp
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 lip 2017, o 08:25
Motocykl: K7 1000
Wymarzony motocykl: L9 1000
Imię: Marek
Skąd: Janowice

Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Nieprzeczytany post autor: marekp » 2 mar 2023, o 09:09

Podeśle ktoś fotke który to ten zawór

marekp
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 lip 2017, o 08:25
Motocykl: K7 1000
Wymarzony motocykl: L9 1000
Imię: Marek
Skąd: Janowice

Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Nieprzeczytany post autor: marekp » 2 mar 2023, o 09:11

chodzi o k7 1000

Awatar użytkownika
Siwy
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 5 maja 2020, o 09:30
Motocykl: Gsxr 1000 K7
Imię: Siwy
Skąd: Hamburg
Lokalizacja: Hamburg / Lidzbark Warminski

Re: Jak zdemontować zawór recyrkulacji spalin

Nieprzeczytany post autor: Siwy » 14 lut 2024, o 21:07

Jesli jestem w bledzie to mnie poprawcie....
https://photos.app.goo.gl/9nXpPK3aMjjim2SJ7 8-)
Ale wyglada ze to to.....
Wlasnie jestem po sprawdzaniu luzow zaworowych i wymioanie swiec.... (luzy w OK przy 45k.)

ODPOWIEDZ